close

 

How do I live   Trisha Yearwood

我怎麼活下去   崔夏宜爾伍 

 

How do I get through one night without you

If I had to live without you

What kind of life would that be

Oh and I, I need you in my arms

Need your hold

You're my world, my heart, my soul

If you ever leave

Baby you would take away

everything good in my life

 

Without you there'd be no sun in my sky

There would be no love in my life

There'd be no world left for me

And I, baby I don't know what I would do

I'd be lost if I lost you

If you ever leave

Baby, you would take away

everything real in my life

 

And tell me now

How do I live without you

I want to know

How do I breathe without you

If you ever go

How do I ever, ever survive

How do I, how do I , oh how do I live

If you ever leave

Baby you would take away

everything need you in me

Baby 'cause you know

That you're everything good in my life 

 

我該如何度過沒有你的夜

如果我必須沒有你而活下去

那會是什麼樣的人生

我需要你在我懷裡

需要你的擁抱

你是我的世界、我的心、我的靈魂

如果你離去

寶貝,你將帶走

我生命中美好的一切

 

失去你,我的天空將沒有太陽

我的人生再也沒有愛

我將失去全世界

寶貝,我不曉得我還能做什麼

失去你,我將迷失自我

如果你離去

寶貝,你將帶走

我生命中真實的一切

 

告訴我

失去你,我怎麼活下去

我想知道

失去你,我怎麼呼吸

如果你真的要走

我怎麼活的下去

我怎能…怎能活下去

如果你離去

寶貝,你將帶走

我需要的一切

寶貝,因為你明白

你是我生命中美好的一切

 

西洋樂壇進入90年代下半以後,可說乏善可陳。至98年底為止,究竟有多少首真正能讓人心動的歌,光用10根手指頭都可以數完。

 

這首歌老實說動聽程度只在中等,而且詞意膚淺,肉麻至極,卻被西洋樂迷奉為97年最好聽的一首情歌。若非拜電影「空中監獄」之賜,它其實不會這麼受歡迎。唉!反正是無魚蝦也好,撿到籃子裡的就是菜,可悲的90年代……。 (得罪了,年輕的樂迷們!)

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Emilie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()